Buďme pyšní na domácí české výrobky

Buďme pyšní na domácí české výrobky

"Proč český zákazník dává často přednost zahraničním výrobkům, když v zahraničí jsou naše výrobky synonymem kvality?“ Zkusme se zamyslet nad tím, jak nákupem českého výrobku podporujeme domácí ekonomiku a tedy i sami sebe. Hodnota domácího výrobku nespočívá jen ve mzdě, kterou dostane náš dělník za práci, nebo ve snižování nezaměstnanosti. Je třeba připočítat i daně, sociální a zdravotní pojištění, které zaměstnanec i zaměstnavatel odvádějí českému státu, a tak dále. Při nakupování zahraničních výrobků se Česká republika o všechny tyto výhody jednou provždy připravuje.

Pro konkrétní ukázkový příklad nemusíme chodit daleko. „Na výrobě keramických obkladů tradiční české značky RAKO se podílí více jak 1500 vlastních českých zaměstnanců a asi jedenkrát tolik zaměstnanců spolupracujících firem. Naše výrobky zpracováváme z 96 % vlastních surovin, jejich životní cyklus je nekonečný a nevyžadují v rámci transportu dlouhou přepravu, takže se chováme vysoce ekologicky.  Nenabízíme jen  kvalitní a designové výrobky, ale i komplexní řešení, okamžitou dostupnost zboží, poradenství,  servis našim obchodním partnerům, servis pro odborníky atd.,“ říká Roman Blažíček, jednatel společnosti LASSELSBERGER, s.r.o., výrobce obkladů RAKO. Ačkoli je RAKO velmi úspěšnou a vyhledávanou značkou na světových trzích, v domácím prostředí velice často český investor sáhne spíše po zahraničním obkladu.

Až tedy budeme příště rekonstruovat nebo stavět, nerozhodujme se jen podle ceny, přemýšlejme o výrobku v dlouhodobém horizontu a v širším kontextu. Buďme pyšní na domácí výrobky, které vytvořili Češi. Zkusme společně rozhýbat českou ekonomiku, nikoliv ekonomiky okolní.